GLS Parcel Shop

Nieuwe GLS parcelshop nu geopend in Venlo. Verstuur je GLS pakketten bij jou om de hoek in Venlo. Heb je de bezorger van GLS gemist? Dan is het mogelijk om je pakket bij onze parcelshop te laten bezorgen.

GLS Parcel Shop Venlo

Een GLS Parcel Shop is namelijk een verzend- en afhaalpunt voor pakketten. Deze shop zit gevestigd in onze shop bij de carwash. Helemaal achteraan in de winkel is een balie speciaal voor al onze pakketpunten. We zijn namelijk ook een pakketpunt voor DHL, DHL Express, Mondial Relay, Homerr, DPD en UPS. Onze parcelshop is dagelijks geopend!

Verstuur je GLS pakketten bij jou om de hoek in Venlo!

Alle voordelen op een rij:

Retourneren met GLS ShopReturnService

Het kan altijd voorkomen de verkeerde maat, kleur of pasmaat? Er zijn meerdere redenen om een pakket te retourneren aan de afzender. Om het je als klant zo eenvoudig mogelijk te maken kiezen steeds meer verzenders voor de ShopReturnService van GLS. Dit betekent dat er al een retouretiket in het verstuurde pakket zit, zodat het indien nodig retour gezonden kan worden. Het retouretiket kan echter ook later, aangegeven door de afzender, per e-mail worden gestuurd.

Heb jij thuis geen printer? Dan mag het pakket ook handmatig worden voorzien van het retouradres met een speciale GLS-retourcode. Lever vervolgens je pakket bij onze parcelshop en GLS zorgt ervoor dat je pakket weer retour naar de webshop/verzender gaat.

Krijg ik een bewijs dat ik het GLS pakket met ShopReturnService heb ingeleverd in de parcelshop? Ja als ontvanger krijg je een verzendbewijs met een QR-code zodra je het pakket bij ons hebt ingeleverd. Met de QR-code scanner op je telefoon scan je de code op je verzendbewijs en kun je altijd en overal je pakket traceren.

Alle voordelen van de GLS ShopReturnService:

Retourneren zonder GLS retouretiket

Heb jij geen retourlabel ontvangen bij je bestelling of moet je simpelweg de retourkosten zelf betalen? Ook zonder retouretiket kan een pakket via een GLS Parcel Shop worden teruggestuurd, dan zijn de onderstaande tarieven van de Parcel Shop van toepassing. Het is wel van belang om de bon van de retourzending te bewaren!

Interesse in het verzenden van een pakket via GLS?

In de GLS Parcel Shop Venlo bij Tom’s Carwash kun je ook terecht voor het afhalen en verzenden van je pakketten. Deze service bieden wij aan in samenwerking met GLS.

Tarieven GLS pakket

De kosten van het verzenden van een pakket met GLS worden berekend op basis van de afmetingen. Om de afmetingen te bepalen, worden de langste en kortste zijde van het pakket gemeten en bij elkaar opgeteld. Aan de hand van de afmetingen wordt bepaald of het pakket S, M of L is. Een pakket mag ongeacht de afmetingen maximaal 32 kilo wegen. In onderstaand overzicht kun je zelf berekenen wat de verwachte verzendkosten voor jouw pakket zullen zijn.

Verzendtarieven binnen Nederland, België en Duitsland

Langste + kortste zijdeNederland
S Max. 50 cm€ 6,25
M Max. 80 cm€ 7,95
L Max 150 cm€ 11,75
Langste + kortste zijdeBelgië
S Max. 50 cm€ 11,00
M Max. 80 cm€ 14,00
L Max 150 cm€ 17,50
Langste + kortste zijdeDuitsland
S Max. 50 cm€ 11,95
M Max. 80 cm€ 15,95
L Max 150 cm€ 18,25

*Vermelde tarieven zijn inclusief btw, verzekering, Track & Trace en handtekening voor ontvangst. Wijzigingen onder voorbehoud.

Verzendtarieven voor de Europese Unie

Langste + kortste zijdeEuro 1
S Max. 50 cm€ 12,50
M Max. 80 cm€ 16,95
L Max 150 cm€ 18,95
Langste + kortste zijdeEuro 2
S Max. 50 cm€ 16,95
M Max. 80 cm€ 27,95
L Max 150 cm€ 31,95
Langste + kortste zijdeEuro 3
S Max. 50 cm€ 22,50
M Max. 80 cm€ 29,95
L Max 150 cm€ 34,95

Euro I: AT, DK, FR & LU / 
Euro II: ES, FI, IE, IT, PL, PT & SE / 
Euro III: BG, CZ, EE, HR, HU, LT, LV, RO, SI & SK.

*Vermelde tarieven zijn inclusief btw, verzekering, Track & Trace en handtekening voor ontvangst. Wijzigingen onder voorbehoud.

Wat gebeurt er als je pakket niet kan worden afgeleverd?

Ben je niet thuis bij de eerst bezorgpoging? Dan zal de koerier één van de buren vragen je pakket in ontvangst te nemen. Als dat niet mogelijk is, laat de bezorger een “Niet Thuis Bericht” achter en/of ontvang je een e-mail en neemt de bezorger het pakket mee terug naar het depot (distributiecentrum). Voer op de site van GLS de code en je postcode in om de bezorgopties te bekijken.

Met het Niet Thuis Bericht kun je via onze website of onze Customer Service kiezen uit diverse bezorgopties voor een tweede bezorgpoging. Treft de bezorger je bij de tweede bezorgpoging opnieuw niet thuis aan dan kun je het pakket enkel nog afhalen bij een GLS Parcel Shop.

Contact opnemen met GLS (gratis)

Voor alle informatie/ track & trace en veelgestelde vragen kun je terecht op de gratis websites gls-netherlands.com en gls-info.nl.

Telefonisch contact opnemen met GLS (€ 1,- per gesprek)

GLS heeft een callcenter voor ontvangers van pakketten indien je ons telefonisch wilt benaderen. Bereikbaar van maandag tot vrijdag tussen 08:30 en 17:30 uur. Voor het maken van een nieuwe bezorgpoging is het GLS-callcenter geopend tot 22:00 uur.

Voor telefonisch contact met GLS gebruik je dit telefoonnummer: 0900 111 666 0 (€ 1,- per gesprek)

Pakket ophalen bij GLS Parcel Shop Venlo

Heb jij gekozen voor de optie “ophalen bij een GLS Parcel Shop? De koerier van GLS zal dan meteen je pakket naar onze GLS Parcel Shop brengen. Zodra het pakket bij ons is aangekomen, stelt GLS jou (de ontvanger) per SMS/e-mail op de hoogte. Daarna heb je vijf werkdagen de tijd om je pakket te komen ophalen. Afhalen van een pakket kan met een GLS ID-code, geldig paspoort, rijbewijs of een geldige identiteitskaart.

Openingstijden GLS Parcelshop

Maandag t/m vrijdag:08:00 uur – 17:45 uur
Zaterdag:08:30 uur – 16:45 uur
Zondag:11:00 uur – 15:45 uur

Verzendtips pakketjes van GLS

  1. Inpakken
    Je kunt de goederen verzenden in een doos van hoogwaardig, vochtbestendig, dubbelwandig karton. Over het algemeen zijn je producten dat goed beschermd. Het is vooral belangrijk om de hoeken, oppervlakken en zijden te beschermen. Heb je geen doos dan kun je deze aanschaffen in onze parcelshop. Kies je liever voor een milieuvriendelijk alternatief? Kies dan voor een gebruikte doos. Dit kan zijn van een andere bestelling of uit een bak met kartonnen dozen in een supermarkt. Deze mag je vaak gratis meenemen. Heb je een zwaar product? Zorg dan dat je een stevige doos gebruikt!

  2. Opvullen
    Je hebt gekozen voor een geschikte doos. Vervolgens is het van belang om alle loze ruimte in de doos met vulmateriaal op te vullen. Het is belangrijk dat de goederen niet kunnen schuiven. (Her)gebruik noppenfolie om zware en kwetsbare artikelen in te pakken en gebruik piepschuim of andere vulmaterialen om de loze ruimte op te vullen. Heb jij geen noppenfolie thuis? In onze parcelshop in Venlo verkopen wij onder andere rollen noppenfolie.

  3. Afsluiten
    Wikkel plakband (met tapedispenser) om het pakket en plak het aan alle kanten goed dicht. Hoe groter of zwaarder het pakket, des te sterker het plakband moet zijn. Om ervoor te zorgen dat je pakket veilig aankomt is een stevige afsluiting essentieel. Heb jij geen tape of tape dispenser thuis? In onze parcelshop verkopen wij verschillende inpak- en verpakkingsmaterialen.
     
  4. Verzenden
    Verwijder altijd oude stickers of route-etiketten. Plak het GLS-etiket op de grootste zijde van het pakket aan. Bind pakketten niet samen, maar verzend ze afzonderlijk. Elk pakket moet een eigen etiket hebben. Heb jij geen printer thuis? Met onze printservice kunnen wij verzend labels printen (€1,- per label).

Is je pakket niet meer te volgen via de Track & Trace code die je hebt gekregen van GLS? Wij hebben niet de mogelijkheid om dit voor je na te kijken. In verband met de privacywetgeving hebben wij geen toegang tot deze gegevens. Hiervoor dient altijd contact te worden opgenomen met de support afdeling van GLS

Je hebt pakketjes ingeleverd bij de GLS Parcel Shop maar vervolgens geen bevestiging ontvangen. Soms zit er in de aflevering van de e-mails een vertraging of is de bevestiging terechtgekomen in de spam-folder van je mailbox.

We krijgen weleens de vraag of wij deze bevestiging opnieuw kunnen verzenden. Helaas in verband met de privacy wetgeving kunnen wij geen mails opnieuw verzenden. En hebben wij ook geen inzicht in dergelijke gegevens. Uitsluitend GLS zelf heeft toegang tot deze gegevens. 

Hiervoor kun je dus het beste contact opnemen met GLS support

De koerier komt de pakketjes in onze GLS Parcel Shop ophalen van maandag tot en met vrijdag. In het weekend komt er geen koerier. De pakketjes die dan aangeleverd worden gaan op maandag mee met GLS koerier.

Ophaalmoment ma.-vr.: geen vaste tijden.

Bij sommige pakketjes is het noodzakelijk dat je een label moet printen en op je pakket moet plakken. Heb je thuis geen printer dan kunnen wij je vanaf nu hiermee helpen. We hebben onlangs een nieuwe service toegevoegd namelijk label printen voor €1,-. Wil je gebruik maken van deze dienst vraag dit dan na bij één van onze collega’s. Zij zullen je een mailadres geven waar het pakketlabel heen gemaild mag worden. 

Heb jij als de ontvanger van een pakket vragen over de zending? Neem dan contact op met de GLS klantenservice. Op deze site staan de verschillende mogelijke manieren om contact op te nemen met de klantenservice. I.v.m. de privacywetgeving hebben wij namelijk geen toegang tot klant specifieke gegevens. Wij kunnen jullie dus ook niet telefonisch hierover te woord staan.